torsdag 29 januari 2015

Forma hemmet efter livet!







 När ett nytt år börjar,
brukar det bli tankar och funderingar kring livet!
Hur var året/åren som gått, hur ser framtiden ut och 
hur kan man få ut så mycket som möjligt av livet... 
Men framför allt ska man komma ihåg att leva i nuet!

Vi vet inget om morgondagen, gårdagen har redan varit,
men idag är en dag som vi kan påverka.

-
Dröm om morgondagen 
Minns gårdagen
Lev idag 
-

...det tycker jag är ett enkelt, men klokt ordspråk...






Forma hemmet efter livet!

-det är något vi inlett det nya året med här hos oss.
I princip har alla rum bytt plats i vårt lilla hus, dvs en total möblering.
Familjen håller verkligen på att växa ur det här lilla huset.
Vi ordnade med en "nödlösning" tills vi kan börja på med en större förändring.




Sådant här hos oss detta nya år!
Hoppas också att det nya året kommer att ge oss mer tid än de senaste åren 
att umgås med vänner och nära och kära...
Småbarnstiden är verkligen intensiv och dagarna rusar iväg
med för det mesta händerna fulla av vardagssysslor.
Här hos oss har det också blivit en hel del renoveringar
och byggande de senaste åren som tagit tid och mera sådant väntar.
Idag samlar jag på ork och nya krafter och tar det lugnt
medan barnen leker, ser på film och sover tupplur
och jag känner mig riktigt lat...
...men det behövs också ibland för sin egen skull.


"Mors lilla lathund sa:
Du må tro, jag jobbar bra,
fastän vet du vad; inte 
just i dag, jag gör det 
helst en annan dag..."
- A. Lindgren


Ha en bra dag kära läsare!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...